Avelaíña en tempos de encerro: Dar máis con menos …

En A Guarda, 8 de abril .- Dende o comezo desta crise, as persoas con problemas de saúde mental das comarcas de Val Miñor, Baixo Miño, O Condado, A Paradanta e Salceda de Caselas reciben atención telefónica continua de de profesionais de Avelaíña.

As circunstancias excepcionais causadas pola pandemia COVID-19 afectan a toda a poboación, pero teñen un impacto moi especial nas persoas cunha enfermidade mental grave, xa que son un grupo máis vulnerable ás reaccións psicolóxicas que todos sufrimos. Dende que comezou o estado de alarma do coronavirus, o seu mundo trastornouse, desatando situacións de medo e incerteza que xeran angustia e moito sufrimento, agravados pola súa patoloxía.

Coas actividades presenciais nos Centros de Rehabilitación e na Unidade de Apoio Comunitario suspendidas, Avelaíña redobra estes días os seus esforzos ante a dificultade engadida que supón a excepcional situación da pandemia para este colectivo. Neste sentido, os profesionais da Asociación están deixando a pel nun traballo fundamental para anticipar complicacións, aliviando así situacións de tensión, posibles crises e incluso ingresos hospitalarios.

Este servizo consiste nun servizo telefónico diario, con apoio psicolóxico, seguimento da adhesión ao tratamento, recomendacións sobre hábitos alimentarios, así como propostas de exercicio físico ou actividades para facer máis soportables estes días de confinamento, tanto para os usuarios como para os pacientes. membros da familia que necesitan un apoio máis estreito. Ademais de ter un número de teléfono de garda para todas as emerxencias que poidan xurdir

“Os nosos usuarios teñen que seguir tomando a súa medicación, continuar coas revisións médicas e recibir o apoio emocional necesario, polo que o traballo dos profesionais de Avelaíña é esencial neste momento”, afirma o xerente, Rafa Álvarez.

Desde o primeiro minuto, esta entidade realizou preto de mil chamadas que deron lugar a arredor de 2.500 atencións, para resolver os incidentes que estaban a xurdir debido ao novo escenario provocado polo coronavirus. Neste sentido leváronse a cabo numerosas coordinacións co SERGAS, centros de saúde, servizos sociais e policía local, entre outros … Como exemplo, a coordinación co Concello de Tomiño, o Servizo de Psiquiatría, a Policía Local e unha farmacia para que un dos nosos psicólogos poderían entregar a medicación a un usuario, estando en Portugal, coas fronteiras pechadas. Outro caso salientable foi a coordinación cos servizos sociais do municipio dun usuario, xa que non presentaba sinais de vida e non contestou o teléfono durante varios días.

Todo este traballo reflíctese nun meticuloso rexistro, onde se anotan as chamadas e incidencias que xorden. Posteriormente, remítese ao SERGAS, co que a Asociación mantén un concerto do servizo de Rehabilitación Psicosocial e chan protexido.

Segundo explicou o director xeral de Avelaíña, Rafa Álvarez “Con este servizo telefónico vimos un deterioro significativo na maioría dos casos, moi contento polo impecable traballo dos nosos profesionais, aos que agradezo a súa gran implicación nestes momentos difíciles . Agora é cando ves a necesidade de recursos específicos en Saúde Mental e onde podes ver a falta de centros, programas comunitarios e alternativas residenciais que fan que as persoas que sofren estas patoloxías se atopen en situacións dramáticas, como as que estamos a vivir ao límite de precipicio “.